Nieuwsarchief 2014
29 november 2014
In memoriam
Luc De Vos
12 Juli 1962 - 29 november 2014
"Sterren komen,
sterren gaan
Alleen Elvis blijft bestaan
Mia heeft nooit afgezien
Ze vraagt
Kun jij nog dromen?"
25 september 2014
De deuren zijn eindelijk geopend!
Na vele jaren wachten is 'Delta Music Belgium - Pro Tools | HD Studio' terug geopend, in een gloednieuwe studio die in weinig tot niets meer te vergelijken valt met de oude studio in Mortsel (alhoewel technisch gezien de oude studio met Pro Tools|24 MIX nog steeds opgesteld en werkend is in de MIDI Room).
Het hart van de huidige studio is uiteraard de tot zijn maximum uitgebreide Pro Tools | HD met alles erop en eraan (waaronder meer dan 350 plugins), inclusief een piekfijn gerestaureerde ProControl mengtafel met 48 faders.
Er werden ook nog heel wat andere nieuwe investeringen gedaan, scroll deze pagina tot beneden en je zal zowat alle investeringen zien voorbij komen, meestal met een woordje uitleg erbij (met uitzondering van bv. het extra dikke ruwbouw beton met daarop zwevende betonnen vloeren met per ruimte aparte thermostaat gestuurde vloerverwarming, de zwevende spanplafonds, de geluidwerende ramen en deuren, de uitgebreide akoestische behandeling van alle ruimtes, de aparte machinekamer, het aparte toilet en keuken, de parking voor cliënteel, de grote tuin, enz...)
Veel meer valt er eigenlijk niet meer te melden denk ik, voor wie deze nieuwspagina vanaf het begin aandachtig gevolgd heeft is alles ondertussen zo klaar als... regenwater :-)
Oh ja, er valt toch nog iets extra te melden: alle foto's op de website werden vervangen door foto's die die gisteren of eergisteren gemaakt werden.
In ieder geval: hou deze nieuwspagina toch maar verder in het oog, want wie weet vallen er de komende weken hier en daar nog enkele leuke verrassingen uit de lucht, je opent tenslotte maar één keer de deuren!
Delta Music Belgium - Pro Tools | HD Studio
is opnieuw Alive And Kicking (*)
(*) = ik heb afgelopen zomer 2 maal een festivalconcert van Simple Minds bijgewoond en telkens als 'Alive And Kicking' werd gespeeld heb ik gedanst en gezongen tot ik er bijna bij neerviel, toen al wetende dat ik vandaag deze titel op deze pagina zou gebruiken.
09 september 2014
Luister naar het geluid... van kurkdroge stilte...
Sinds 03 juli 2013 klinkt op de nieuwspagina's het geluid van een vallende druppel... Vandaag is dat irriterende en zenuwslopende geluid eindelijk verdwenen!
Dus dit wil zeggen dat het eindelijk droog is in studio, het lekken is gestopt. Dit wil echter niet zeggen dat het lek reeds gerepareerd is, want daar moeten de gerechtelijk expert en uiteindelijk ook de rechter zich eerst nog over uitspreken. Wat is er dan wel gebeurd? Ik heb enkele maanden geleden een deel van de achtergevel van het huis met plastic folie ingepakt en sindsdien is er geen water meer in de studio gelekt. Voor alle zekerheid heb ik de zomeronweders nog afgewacht, uiteindelijk werd het zelfs de natste zomer in vele jaren maar... de studio bleef geheel droog.
Er is nu logischerwijze geen reden meer om de studio nog langer gesloten te houden, ik ben dan ook eindelijk kunnen starten met de laatste voorbereidingen om de studio te openen. De datum ligt al vast... en die valt nog in de maand september... Hou dan ook deze nieuwspagina in het oog voor de eigenlijke aankondiging van de opening. En wie weet volgen er dan ook nog 1 of meerdere kleine verrassingen te melden.
En geniet nu maar even van het geluid van de stilte... Zalig, niet?
Btw, ik doe dat luisteren naar die prachtige stilte met onderstaande nieuwe investeringen:
2 x Genelec 8010A studio monitors
In mijn vorige post kan je lezen over mijn investering in het grootse model in de 8000-reeks van Genelec, de 8050B. Dat zijn zeer grote luidsprekers met een erg hoog vermogen en dienen als main monitors in de Control Room. Bovenstaande foto van de 8010A is qua oppervlakte even groot als de foto van de 8050A beneden, maar ze kunnen niet verschillender zijn, want de 8050A is 45,2 cm. hoog en weegt 12,7 kg. terwijl de 8010A is 19,5 cm. groot, weegt maar 1,5 kg. en is daarmee de kleinste luidspreker uit de 8000-reeks. Ik gebruik een stereo 2.0 set 8010A's voor beluistering aan het aparte Pro Tools scherm op het roltafeltje naast de grote mengtafel.
De keuze voor deze Genelec luidspreker ligt uiteraard voor de hand aangezien ik in de studio 8050B, 8130A, 8020A en nu dus ook 8010A luidsprekers gebruik in diverse opstellingen.
1 x SENNHEISER HD 800
Circum-aural Dynamic
Stereo Reference Headphones
Dit is mijn meest recente investering, een SENNHEISER HD 800. Ze zijn nog erg moeilijk te krijgen, maar toch heb ik er nog eentje kunnen vinden. Deze hoofdtelefoon geldt als één van de beste ter wereld, hij won de EISA (European Imaging and Sound Association) Award 'European Headphone 2009-2010'. Ze worden met de hand gebouwd in de SENNHEISER fabriek in Duitsland. en een wereldwijde referentie voor mixing en mastering in vele studio's. En zoals stilaan wel duidelijk zal zijn: voor minder doe ik het niet...
Waarom een SENNHEISER? Ik gebruik al vele jaren SENNHEISER hoofdtelefoons, dus ik weet hun sound erg te waarderen + ik gebruik al meer dan 20 jaar een SENNHEISER HD 540 Reference Gold als referentie hoofdtelefoon. En zelfs die hoeft eigenlijk weinig onder te doen voor deze HD 800 die vooral net dat beetje extra definitie, stereobeeld en analytische capaciteiten heeft. Dus meer dan goed genoeg voor het beluisteren van de stilte in de studio :-)
Oh ja, voor wie het nog niet mocht doorhebben:
Delta Music Belgium opent binnenkort zijn deuren!
03 juli 2014
Delta Music Belgium bestaat vandaag 19 jaar!
Zucht... pfff... zucht...
Drup... druppel... drup... maar de studio blijft voorlopig nog steeds gesloten, pfff...
Mijn eerste nieuwsbericht over het waterlek (zie mijn post van 03 juli 2013) is nu exact 1 jaar oud en nog steeds werd er niets gerepareerd. Maar eigenlijk bestaat het probleem al veel langer, want de oorspronkelijk vooropgestelde datum om de studio te openen was 01 oktober 2012, de studio is dus al meer dan 2,5 jaar gesloten door het waterlek!
Maar afgelopen jaar is er toch al een beetje vooruitgang geboekt: de gerechtelijke procedure werd opgestart, er werd door de rechtbank al een eerste vonnis geveld en er werd een onafhankelijke gerechtelijk deskundige (een architect) aangesteld om de oorzaak van het lek op te sporen en de schade te beoordelen. De eerste bijeenkomst ter plaatse met de gerechtelijk deskundige, de tegenpartijen en alle advocaten is ook al achter de rug (en er zullen er nog volgen).
Ik kan op zich weinig anders doen dan afwachten tot de gerechtelijk deskudige heeft bepaald wat de oorzaak van het lek is en hoe het moet gerepareerd worden + hij zijn schriftelijke toestemming voor reparatie heeft gegeven. Later volgt dan nog het bepalen van verantwoordelijkheden, eventuele schadevergoedingen en de uiteindelijke uitspraak door de rechtbank. Maar wanneer de gerechtelijk deskudige toestemming gaat geven voor reparatie, dat weet niemand... Gezien de komende vakantieperiodes in de bouw en bij het gerecht is de kans eerder klein dat er de komende maanden nog veel vooruitgang zal geboekt worden, tja...
Maar niet getreurd, ooit zal dit allemaal achter de rug zijn en er komt gegarandeerd een dag dat ik de studio eindelijk zal kunnen openen!
Vandaar dan ook dat ik gestaag blijf investeren in materiaal voor de studio, zowel op technisch als muzikaal vlak.
Sinds mijn laatste post op 06 oktober 2013 is er dan ook nog heel wat materiaal bijgekomen, hier volgt een overzicht:
Nieuwe investerigen:
1 x Sony - KDL-55W905A - 55" 3D LED TV
met Triluminos display
Dit scherm hangt achter en boven de ProControl mengtafel met de weergave van het 'Mix Window' in Pro Tools. Door het ruime 55" beeldformaat geeft dit een duidelijk en zeer handig overzicht bij het mixen en masteren. Ik heb ook een 64" geprobeerd, maar dit was te groot om nog overzichtelijk te zijn en was vooral erg pompeus. Bij het mixen van geluid bij beeld kan dit scherm uiteraard gebruikt worden voor het weergeven van het videobeeld.
Een bijkomend heel leuk extraatje zijn de 3D mogelijkheden van deze televisie, met een verbluffend goede weergave van het 3D effect (met actieve 3D-brillen)
2 x Genelec 8050B studio monitors
Ik gebruik al vele jaren Genelec studio monitors uit de 8000-reeks, vooral de kleinere modellen zoals de 8020A en de 8130A omdat deze het beste gechikt zijn voor de afmetingen van de ruimtes waarin ze gebruikt worden. Maar omdat de huidige Control Room twee maal zo groot is als de Control Room in de oude studio in Mortsel begon ik te ondervinden dat een set grote studio monitors in 2.0 opstelling met hoog vermogen onontbeerlijk werd. Ik heb lang nagedacht over het merk en type studio monitors, ik heb er ook vele gehoord, maar uiteindelijk bleek dat de meest logische oplossing ook de beste was: het grootste model uit de voor mij zo vertrouwd klinkende 8000-reeks, de Genelec 8050B.
De klankverschillen tussen het beluisteren op de kleine of de grote luidsprekers zijn miniem, in ieder geval veel kleiner dan bij het werken met twee verschillende merken van studio monitors. De continuiteit en uniformiteit op laag en hoog geluidsvolume, in 2.0 of 2.1 of of 5.1 opstelling is dan ook steeds verzekerd.
1 x nieuwe stage piano
met de allures
van een vleugelpiano
Ik denk dat deze piano weinig introductie nodig heeft, ze geldt tot op vandaag als de beste digitale piano die ooit gebouwd werd, ook al werd ze reeds in 2009 uitgebracht. Dit instrument gebruikt geen samples, maar wel een 'physical modelling synthesis engine' met een extreem hoog realisme. Het is net alsof deze piano leeft en reageert zoals een echte vleugelpiano.
En meer wil deze piano ook niet zijn, dus geen 1000 presets met allerhande klanken, maar wel enkele presets van ‘s werelds beste vleugels. Maar je kunt alle klankaspecten net zo goed volledig naar je hand zetten. Wijzig bv. de hardheid van de viltjes op de hamers, experimenteer met exotische snaarconfiguraties (bv. alle snaren gemaakt van zilver of een klankbord van glas i.p.v. hout) en met afwijkende stemmingen (iedere snaar, ook binnen de groepen van 3 snaren per noot, zijn stembaar). Samengevat: bespeel een droom van een vleugelpiano of 'bouw' je eigen experimentele instrument, het is allemaal mogelijk.
1 x analoge synthesizer met karakter
Limited Edition 'Aluminum' MINIMOOG VOYAGER
En ook deze legendarische synthesizer heeft weinig introductie nodig. De originele 'minimoog' (model D) werd in 1971 door Dr. Robert Moog ontworpen en veroverde al snel de wereld, o.a. door artiesten en bands zoals Wendy Carlos, Chick Corea, Keith Emerson, Rick Wakeman, Klaus Schulze, Tangerine Dream, Giorgio Moroder, John Cage, Kraftwerk, Bob Marley, Pink Floyd, Gary Numan, enz... In 1978 was Dr. Robert Moog verplicht zijn eigen bedrijf 'moog music' te verlaten en het duurde nog tot 1993 vooraleer het bedrijf bankroet ging. Dr. Robert Moog werkte ondertussen o.a. bij Kurzweil en was een lange tijd in een strijd verwikkeld over de rechten op het gebruik van de merknaam 'moog music'. Het duurde tot 2002 vooraleer Dr. Robert Moog terug eigenaar werd van de naam 'moog music' en dus terug onder eigen naam verder kon.
In 2001 ontwierp Dr. Robert Moog het eerste prototype van 'MINIMOOG VOYAGER', met zo goed als identieke analoge electronica (oscillators, filters en modulators) als zijn oudere broer, de 'minimoog' (model D). Maar tegelijkertijd werd het ontwerp ook aangepast aan de hedendaagse normen met o.a. een digitale besturing van de analoge electronica (zodat het mogelijk werd om presets op te slaan) en uiteraard mocht ook MIDI niet ontbreken. Uiteindelijk volgde in 2002 dan de release van de eerste reeks 'MINIMOOG VOYAGER Signature Edition', waarvan er 600 gebouwd werden (stuk voor stuk persoonlijk gehandtekend door Dr. Robert Moog). Op 21 augustus 2005 overleed hij op 71-jarige leeftijd.
Er werden sinds 2002 heel wat verschilende modellen van de 'MINIMOOG VOYAGER' uitgebracht, waaronder in 2012 de zeer exclusieve '10th Anniversary MINIMOOG VOYAGER', uitgevoerd in 24 karaat goud, met een prijskaartje van 15.000 USD (waarvan er 31 stuks gebouwd werden, 30 om te verkopen + eentje om weg te schenken bij de wedstrijd die voor de 10de verjaardag werd georganiseerd).
De 'Aluminum' MINIMOOG VOYAGER' die ik gekocht heb is ook een exclusieve, gelimiteerde versie (er werden er exact 100 van gebouwd) en is eigenlijk een 'MINIMOOG VOYAGER Electric Blue Edition' (met blauw verlichte knoppen en LED's) maar dan met een behuizing die geheel uit geanodiseerd aluminium gemaakt is i.p.v. zwart geschilderd hout. Hij oogt niet alleen erg mooi, hij ook past zeer goed in het interieur van de studio (eens het waterlek gerepareerd zal zijn, kunnen de beschadigde spanplafonds vervangen worden en kan ik eindelijk de binnenafwerking zoals oorspronkelijk gepland voltooien met... heel veel sierlatjes gemaakt uit geanodiseerd aluminium).
Voor wie de MINIMOOG VOYAGER niet kent, dit is geen synthesizer waar je meerstemmige viooltapijten of alle mogelijke muziekinstrumenten kan nabootsen (ik heb vele andere synthesizers dit dat juist zeer goed kunnen), neen, dit is een monofone synthesizer om solo's mee te spelen, of bv. baslijnen of sequencer-achtige partijen + uiteraard ook om de meest extreme of bizarre geluidseffecten mee te produceren.
En nog een analoge synthesizer met karakter
Limited Edition KORG MS-20 Kit
En inderdaad nog een legendarische synthesizer, een KORG MS-20, oorspronkelijk door KORG uitgebracht in 1978, een synthesizer met duidelijk een experimenteel kantje aan, voortbouwend op de nog oudere modulaire synthesizers.
Dit jaar werd door KORG de MS-20 opnieuw uitgebracht in een beperkte oplage van 1000 stuks en wel als doe-het-zelf bouwpakket.
De oorspronkelijke ontwerpers van de MS-20 hebben dit pakket samengesteld, met bijzondere aandacht voor het selecteren van de elektronische onderdelen en het minitieus behouden van de unieke klank van deze machine. Het is dus geen 'KORG MS-20 Mini' die vorig jaar werd uitgebracht met mini-jacks en een mini-klavier, maar wel een limited edition bouwpakket dat na montage een zo identiek mogelijke MS-20 aflevert als de originele versie, dus met identieke afmetingen, grote jacks en een standaard klavier.
Er werden wel enkele beperkte moderniseringen uitgevoerd, zoals een MIDI Input connector en een USB MIDI aansluiting met enkel MIDI Note On en Note Off in twee richtingen, maar bv. geen preset geheugen. Deze versie heeft ook nog een unieke mogelijkheid: de keuze van het type VCF dat je wil gebruiken. Van het originele MS-20 model bestaan 2 versies: de eerste versie had een agressieve VCF (met de originele KORG 35 chip), de 2de versie van de originele KORG MS-20 die enkele jaren later uitkwam had een zachtere en rondere VCF (met een standaard LM13600 chip). Deze machine heeft echter beide types VCF aan boord en is selecteerbaar via een jumper op de printplaat (alhoewel ik mijn machine heb aangepast met een extra schakelaar op de voorkant die een rechtstreekse keuze mogelijk maakt zonder de machine te moeten openen om de jumper te verplaatsen).
Net zoals de MINImoog VOYAGER onmiskenbaar de sound van de jaren '70 mee heeft bepaald, zo heeft de KORG MS-20 een onuitwisbare indruk achtergelaten op de sound van de jaren '80. Maar ook vandaag wordt hij nog steeds veel gebruikt, minder op het podium, maar des te meer in de studio. Hij wordt gebruikt door o.a. William Orbit, Aphex Twin, Air, SkyLab, Stereolab, Vince Clarke, Astral Projection, Biosphere, Apollo 440, Jimi Tenor, The Prodigy, OMD, Einstuerzende Neubauten, Daft Punk, Coldcut, Die Krupps, Skinny Puppy, Electronic Dream Planet, Jimmy Edgar, Front 242, Front Line Assembly, The Legendary Pink Dots, Severed Heads, Royksopp, The Faint, The Shamen, Jean-Michel Jarre, Portishead, Kasabian, enz...
Btw, in 1982 (op 15-jarige leeftijd) was de KORG MS-20 de eerste echte synthesizer die ik ooit gekocht heb en ik ken hem uiteraard zeer goed. Maar spijtig genoeg heb ik hem een jaar of 20 geleden verkocht. Van de opbrengst kocht ik dan een digitale synthesizer, er van overtuigd zijnde dat digitale synthesizers beter waren. En tot op zekere hoogte klopt dit ook, want in het digitale domein kan je met algoritmes in principe oneindig veel veel verder gaan dan analoog mogelijk is. Maar toch blijven machines zoals een MS-20 een klasse apart... Ik heb later nog geprobeerd terug een MS-20 aan te kopen, maar tweedehands zijn ze tegenwoordig nog erg moeilijk te vinden en meestal in zeer slechte staat (de elektronische onderdelen zijn met de tijd van waarde verlopen, met bv. als gevolg dat ze nog moeilijk te stemmen zijn en soms ronduit slecht klinken). Ik had in theorie een 'KORG MS-20 Mini' kunnen kopen, maar deze zijn voor mij eerder fragiel speelgoed dan een een stevig professioneel muziekinstrument.
Dus ik ben erg blij dat ik alsnog een gelimiteerde, splinternieuwe KORG MS-20 Kit hebben kunnen kopen. En hem eerst zelf nog moeten bouwen was ook erg leuk om te doen, voor mijn part mogen alle legendarische synthesizers opnieuw uitgebracht worden als bouwpakket.
8 x nieuwe gitaren
(+ eentje die ik al had en werd opgewaardeerd)
ESP Ltd - 'Heavy-Metal' Black Axe
Fender - Jimi Hendrix White Stratocaster®
Fender - DAVID Gilmour (Pink Floyd) Red Stratocaster®
Squier by Fender - Affinity Series™ Stratocaster® HSS Burgundy Mist
GRETSCH - 'Signature' Tim Armstrong (Rancid) Electromatic® Hollow Body
Jackson - 'Heavy-Metal' Dinky™
Takamine - Pro Series 5 acoustic/electric (metal 6 string)
Takamine - Pro Series 3 acoustic/electric (metal 12 string)
Takamine - Pro Series 3 acoustic/electric (nylon string)
Jasmine by Takamine - S-34C II acoustic (metal 6 string)
3 x nieuwe basgitaren:
Fender - 'Signature' Marcus Miller Jazz Bass®
Fender - 'Signature' Roger Waters (Pink Floyd) Precision Bass®
Ibanez - Open Pore Natural acoustic/electric Grand Concert Bass Guitar
Ik ben geen gitarist, dus de vermelde gitaren en bassen zijn in de eerste plaats bedoeld voor klanten die eens een andere gitaar of bas willen proberen dan ze zelf bij hebben. Het zijn in ieder geval allemaal zeer goede gitaren, met elk hun eigen karakter, waarbij sommigen ook specifiek werden aangepast met Fender Custom Shop onderdelen, of EMG pick-ups, betere electronica, enz... Andere modellen zijn officiële 'signature editions' van gekende gitaristen en bassisten, stuk voor stuk instrumenten van zeer hoge kwaliteit.
Alle electronica in de elektrische instrumenten werd afgeschermd met koperfolie zodat ze veel minder gevoelig zijn voor magnetische interferentie. Enkel bij de GRETSCH 'Tim Armstrong "Signature" Electromatic® Hollow Body' was dit zo goed als onmogelijk om te doen, dus deze heb ik gelaten zoals ze is.
1 x buizen gitaarversterker met karakter
Limited Edition '50th Anniversary' JVM-1H
Laat je niet misleiden door zijn kleine uiterlijk, dit is een échte Marshall JVM maar... met het vermogen van slechts 1 Watt ( en dit is zelfs nog te verlagen tot 0,1 Watt). De JVM-reeks zijn de vlaggeschepen van Marshall, met de meest veelzijdige sound, van super clean tot extreem overstuurd, dankzij de specifieke selectie van gebruikte buizen. De JVM-H1 heeft exact dezelfde onderdelen als zijn grote broers, en dus ook zijn legendarische klank, maar heeft niet het vermogen dat nodig is voor live gebruik.
Met andere woorden, deze versterker is ideaal voor gebruik in de studio waar die hoge vermogens toch geen zin hebben. Want uiteindelijk gaat het in de studio vooral om de klankkleur en niet om het volume, om deze reden wordt deze versterker dan ook vooral gebruikt via zijn lijnuitgang en niet via een luidspreker. En door het extreem lage vermogen kan je net dezelfde oversturing bekomen als in een 100 Watt versie, maar zonder doof te moeten worden. Er werden er slechts 1092 gebouwd, speciaal voor de 50ste verjaardag van Marshall in 2012 en ik ben erg blij dat ik er nog eentje heb kunnen vinden, spiksplinternieuw in de doos.
1 x Ampeg basversterker
Ampeg BA-115
Net zoals bij de Marshall JVM-1H ben ik hier ook gegaan voor de klankkleur en niet voor hoge vermogens. Alhoewel, Ik had eerst een Ampeg BA-110 gekocht, met een 10 inch luidspreker en een vermogen van 50 Watt, maar al snel bleek dat dit niet voldoende was om de volle, ronde, warme toon van de Ampeg amp goed weer te geven, zeker niet voor studiogebruik. Ik heb hem dan omgeruild voor een BA-115, met een 15 inch luidspreker en een vermogen van 100 Watt en deze geeft wel die typische Ampeg sound, zonder dat je vele honderden Watts nodig hebt zoals bij live gebruik meestal het geval is. Deze versterker heeft de legendarische Ampeg voorversterker met zijn typische klankkleur en ook een line-uitgang voor opnames. Dus in de studio kan er tegelijkertijd zowel met microfoons als via de line-uitgang opgenomen worden, met alle voordelen van dien
1 x koelkast met karakter
Deze koelkast in de vorm van een Marshall JCM800 half stack wordt ook wel 'de stilste Marshall ter wereld' genoemd, want de compressor van deze koelkast produceert slechts 40 dB(A). Alle onderdelen (knoppen, schakelaars, luidsprekerstof, beschermhoeken, logo's, enz...) zijn originele Marshall parts. Ik moest voor de studio sowieso nog een koelkast kopen en toen ik deze zag was ik meteen verkocht.
Btw, om alle ongerustheid bij voorbaat weg te nemen: ze werd leeg geleverd en ik garandeer bij deze dat er nooit Heineken bier in te vinden zal zijn!
+ een berg gitaarstatieven en koffers
+ een handvol SNARK gitaarstemmertjes
+ een tweede digidesign 192D I/O audio interface
+ twee Focusrite Saffire 24 Pro DSP Firewire audio interfaces
+ twee extra Roland CY-14C-MG cymbalen voor de Roland V-Drums
+ een derde Roland PD-108-BC tom voor de Roland V-Drums
+ een Roland BT-1 Bar Trigger Pad voor de Roland V-Drums
+ een Behringer - Ultralink Pro MX 882 - 8-Channel Splitter/Mixer
+ drie Behringer - Ultramatch Pro SRC 2496 - Sample Rate Converter
+ een Philips - BDP 9700 - 3D Blu-ray/Blu-ray/DVD/SACD/CD/MP3 player
+ nog een doos vol met percussie
Samengevat: ik heb uiteindelijk veel geld uitgegeven aan een nieuwe studio piano, twee legendarische synthesizers, gitaren, basgitaren, versterkers, enz... maar de voldoening is bijzonder groot.
Het zijn elk op zich prachtige instrumenten, de Aluminum MINImoog VOYAGER en de Takamine gitaren zijn bv. geheel handgemaakt. Op lange termijn kunnen sommige gitaren zelfs echt een goede investering blijken te zijn, want goed hout voor gitaren wordt in ieder geval enkel maar schaarser en duurder...
Ik heb in het algemeen ook bewust gekozen voor ' limited editions' en 'signature editions', want deze zijn voor altijd exclusief + het zijn allemaal instrumenten of machines die je kan vastgrijpen, ruiken en die tot op zekere hoogte steeds hun waarde blijven behouden. Dit in grote tegenstelling tot bv. zo goed als alle software die ooit gekocht heb, vele tienduizenden euro's zijn nu nog weinig meer waard dan hun functionaliteit, vandaar dus dat er geen software bij mijn nieuwe investeringen zit... en daar ben ik alleen maar erg blij om!
Meer gedetailleerde info over bovenstaande instrumenten en materiaal kan je vinden in de rubriek 'Apparatuur' met geheel vernieuwde pagina's (zie knoppenbalk boven iedere pagina)
Copyright © 1995-2024 van Delta Music Belgium • Dolby Atmos Music Studio • Rummenweg 30 • 3800 Sint-Truiden • België
Alle rechten voorbehouden
Privacyverklaring en cookiebeleid
Alle productnamen, logo's en merken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Alle bedrijfs-, product- en servicenamen die op deze website worden gebruikt, dienen uitsluitend ter identificatie.
Het gebruik van deze namen, logo's en merken impliceert geen endorsement.